Opony i lakier.

Jeżeli stosujecie technikę dopompowywania opon podczas zimowego postoju, zanim zmniejszycie ciśnienia w kołach do wartości nominalnych, podanych na pokrywie wlewu paliwa, sprawdźcie stan ogumienia samochodu. Niepokoić mogą pęknięcia gumy, szczególnie po bokach opony gdzie są najcieńsze. Jeżeli zauważycie coś niepokojącego najlepiej podarować sobie dłuższe przejażdżki na oponach wymagających wymiany i od razu umówić serwis oponiarski.

Czasem zdarza się też, że po dłuższym postoju, powietrze z jednej z opon zejdzie całkowicie. Przyczyn może być wiele, ale najczęściej winowajcą jest wentyl, którego wymiany dokonacie w każdym serwisie opon. Pamiętajcie aby nie jeździć samochodem, który nie ma powietrza w kole, ponieważ może skutkować to uszkodzeniem nie tylko opony, ale i felgi.

Przed zimą wielu właścicieli pojazdów klasycznych zakłada na swoje samochody pokrowce, które chronić mają szyby i lakier nie tylko przed kurzem. Jeżeli na jesień dokładnie umyliście samochód przed założeniem pokrowca, po jego zdjęciu auto powinno wyglądać tak samo pięknie jak jesienią :)

Jeżeli nie jesteście pewni czy kurz i pył nie osiadł na lakierze przed nałożeniem pokrowca, poproście o pomoc znajomych lub domowników, aby zdejmując pokrowiec nie suwać nim po lakierze. Niewielu kierowców wie, że przecieranie na sucho zakurzonego samochodu, powoduje rysowanie lakieru drobinkami kurzu czy pyłu. Mikrorysy zobaczycie dopiero w słońcu lub w świetle specjalnych lamp używanych w studiach detailingowych. Wtedy samochód kwalifikuje się już do polerowania, co jest szczególnie widoczne jest na lakierach niemetalizowanych, wypolerowanych na wysoki połyski. Aby zaoszczędzić czas i nie generować niepotrzebnych kosztów, lepiej poświęcić kilka minut więcej na myjni bezdotykowej, aby dobrze spłukać zalegającą na samochodzie warstwę, by potem wytrzeć karoserię specjalnym ręcznikiem z mikrofibry.

Powierz nam swoją gwiazdę

Płyny oraz paliwo.

Przy okazji sprawdzania ciśnienia w oponach warto zajrzeć też pod samochód i sprawdzić czy nie ma pod nim śladów wycieku. Jeżeli odkryjecie jakąś plamę pod samochodem, najlepiej wziąć chusteczkę lub ręcznik papierowy, usunąć nim plamę, a następnie położyć np. kawałek kartonu w tym samym miejscu aby sprawdzić czy wyciek się powtarza. Zanim wyrzucicie ręcznik, którym wycieraliście zabrudzenia pod samochodem, sprawdźcie jego kolor i konsystencję, które to parametry powiedzieć mogą Wam skąd następuje wyciek. Ułatwi to elewntualne poszukiwania przyczyny pod maską samochodu. Dla serwisu istotne jest ewentualne miejsce powstania plamy oraz jej kolor i wielkość.

Kolejnym istotnym elementem rozruchu jest sprawdzenie stanu oraz konsystencji wszystkich płynów, do których macie dostęp. Bagnet oleju silnikowego, bagnet oleju skrzyni, stan płynu chłodzącego, jego kolor i konsystencja - te podstawowe parametry pomogą Wam w bezpiecznym odpaleniu samochodu klasycznego po dłuższej przerwie.

Dolanie paliwa do pełnego zbiornika i ewentualne uzupełnienie środkiem czyszczącym układ paliwowo wtryskowy to kolejny punkt, od którego zależeć może sprawność układu. 

Zbiornik napełniamy świeżym paliwem jeśli mamy pewność, że w zbiorniku nie powstała korozja. Najlepszą praktyką jest opróżnienie zbiornika i jego inspekcja, a dopiero potem zalanie go świeżym paliwem.

Nasz serwis jest zawsze dostępny do pomocy

Akumulator

Nie mniej ważnym elementem jest akumulator. Podstawową czynnością jest sprawdzenie napięcia akumulatora i jego podpięcie zgodne z polaryzacją. Jeżeli nie podłączaliście go do ładowania podczas zimowego postoju, może okazać się, że samochód nie odpali. Naładowanie akumulatora najlepiej aby odbywało się poza autem. Głęboko rozładowany, „zasiarczony” akumulator w trakcie ładowania może nadmiernie się nagrzewać, a w skrajnych przypadkach może dojść do jego rozszczelnienia i wycieku elektrolitu, który działa silnie korozyjnie na elementy metalowe auta.

Skontaktuj się z nami

Pierwsze odpalenie silnika.

Jak wiadomo - silnik smarowany jest olejem gdy pracuje, natomiast podczas, szczególnie długiego postoju, olej spływa w dolne partie. Po długim postoju film olejowy mógł zostać zerwany, co za tym idzie praca silnika wiązałaby się z bardzo dużym tarciem. Najlepszym rozwiązaniem jest kręcenie rozrusznikiem ale pozbawienie auta możliwości zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Większość Mercedesów wyposażona jest w czujnik ciśnienia oleju, który należy obserwować i sprawdzać czy ciśnienie rośnie. Po kilku pompowniach i upewnieniu się, że olej rozlał się po układzie, można dostarczyć paliwo do układu wtryskowego / gaźnika i podjąć próbę rozruchu auta.

Po odpaleniu silnik powinien pracować kilka minut na biegu jałowym, aby nabrać pewności, że silnik rozgrzeje się w wolnym tempie. Proponujemy rozkręcić ogrzewanie, aby odpowietrzyć nagrzewnicę. W tym czasie oprócz ciśnienia oleju należy zwrócić szczególną uwagę na temperaturę czynnika chłodzącego.

Jeśli parametry są w normie należy zweryfikować kulturę pracy jednostki napędowej w celu sprawdzenia poprawności funkcjonowania układu zapłonowego. Sprawdzić kolor i zapach spalin w celu sprawdzenia poprawności funkcjonowania układu wtryskowego. Pamiętajcie otworzyć garaż! Nagromadzenie się spalin w zamkniętym pomieszczeniu to zagrożenie dla Waszego zdrowia! 

Nasi specjaliści zajmą się Twoją gwiazdą

Oświetlenie, hamulce, sprzęgło.

Nie można pominąć również kontroli poprawności działania oświetlenia, układu hamulcowego oraz sprzęgła pojazdu. Światła możemy sprawdzić samodzielnie ustawiając lustro naprzeciw przednich lub tylnych świateł samochodu, w zależności od potrzeb.

Po odpaleniu silnika możemy “na sucho” sprawdzić też jak wchodzą biegi i czy po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła nie pojawia się jakiś niepokojący dźwięk.

Jazda testowa.

Zalecamy odpalenie pojazdu i powolne przetoczenie go pozwoli, by sprawdzić czy nie trzymają hamulce. Pierwsze kilometry muszą zostać pokonane ze wzmożoną czujnością. Najlepiej kiedy radio pozostanie wyłączone aby usłyszeć wszelkie niepokojące dźwięki. Opony układ hamulcowy oraz układ przeniesienia napędu musi się odpowiednio nasmarować i rozruszać. Po kilku kilometrach zalecana jest ponowna kontrola płynów eksploatacyjnych, ich stanu, koloru i konsystencji.

Czy sobie poradzę?

Jeżeli nie macie czasu lub umiejętności, albo po prostu obawiacie się pierwszego odpalenia swojego klasyka przed sezonem, w Legends Duda- Cars zajmiemy się Twoim autem. Nasz serwis oferuje pełne sprawdzenie i przeprowadzenie ewentualnych napraw przed kolejnymi kilometrami tras. Jeśli najcenniejszą wartością jest dla Ciebie czas (i słusznie) sprawdź usługę door-to-door: zabierzemy Twój samochód do warsztatu i odwieziemy go po inspekcji pod wskazany adres.

Kosmetyki na start sezonu

Zestaw do pielęgnacji wnętrza auta        Mercedes-Benz

Dwa wszechstronne produkty pielęgnacyjne: balsam do kokpitu i płyn do spryskiwaczy, wnętrze (oba produkty posiadają certyfikat ECARF) oraz szklana gąbka (podkładka ze skóry syntetycznej) i ściereczka do okien.

177936.jpg

Kup teraz!

Zestaw do pielęgnacji zewnętrznej auta Mercedes-Benz

Dwa wszechstronne produkty pielęgnacyjne: szampon samochodowy i środek do czyszczenia felg z gąbką i rękawiczką oraz gąbka samochodowa i ściereczka samochodowa (imitacja skóry).

177380.jpg

Kup teraz!