R129 - nowe technologie i nowe linie

Również tym modelem Mercedes-Benz trafił w niszę rynkową i wkrótce zdolności produkcyjne zostały w pełni zarezerwowane. Klientów zapewne przekonały stylowe, proste linie lekko klinowatego nadwozia, poszerzone nadkola, dzielony przedni zderzak, bardzo ostro pochylona przednia szyba, umiejętnie wymodelowana tylna i aluminiowe felgi w wyposażeniu standardowym, które zapewniają wyjątkowo harmonijny efekt ogólny. R129 stał się tak pożądanym modelem, że niektórzy klienci zaakceptowali kilkuletnie terminy dostaw.

 

Czasy się zmieniły. Klienci i rynek oczekiwali od producentów samochodów nie tylko stylu i szybkości, a R129 wyznaczył nowe standardy także w dziedzinie bezpieczeństwa. Zostało to podkreślone przez rygorystyczne testy zderzeniowe (czołowe i tylne), które z bardzo dobrymi wynikami, zdał cabriolet od Mercedes-Benz. Podwozie zostało dostosowane do wymagań eleganckiego, ale sportowego roadstera i umożliwiało precyzyjną, szybką jazdę z wysokim poziomem komfortu.

 

21c0331_149_2.jpg

 

Latem 1993 roku marka ze Stuttgartu dostosowała oznaczenia modeli swoich otwartych samochodów sportowych do nomenklatury, która obowiązuje do dziś. Od tego czasu legendarny skrót „SL” poprzedza trzycyfrowy numer, który odnosi się do pojemności silnika. Na przykład 600 SL stał się SL 600.

 

Pierwsza rewizja modelu, przeprowadzona jesienią 1995 roku, skutkowała zmienioną konstrukcję nadwozia, rozbudowanym zestaw wyposażenia standardowego oraz drobniejszymi zmianami w detalach wyrafinowanej technologii. Drugi lifting w 1998 roku dodał subtelne akcenty stylistyczne, aby uzyskać jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. To właśnie wtedy Mercedes wprowadził zmodyfikowaną gamę silników z nowymi sześciocylindrowymi silnikami widlastymi zamiast dotychczasowych rzędowych oraz nowy silnik V8. 

 

r129-niebieski-22.jpg

 

Absolutnym topem jeśli chodzi o konfigurację tej serii był SL 73 AMG z 7,3-litrowym silnikiem V12 i 525 KM mocy, który został zaprezentowany w 1999 roku. Latem 2001 roku, po dwunastu latach, produkcja serii modelowej R 129 zakończyła się z liczbą 204940 wyprodukowanych samochodów. 

 

Dziś dwunastocylindrowe, topowe modele 600 SL/SL 600 (290 kW/394 KM) i SL 73 AMG z 7,3-litrowym silnikiem V12 i 386 kW (525 KM) są już legendarne.


r129-niebieski-35.jpg

 

Mercedes-Benz SL z serii R129 (1989 do 2001)

 

  • w pełni automatyczny pałąk do dachowania, nawet przy założonym twardym dachu (czas rozkładania: 0,3 sekundy) 
  • wysoce stabilne zintegrowane fotele z kompletnym systemem pasów i elektryczną regulacją
  • współczynnik oporu powietrza mierzony z twardym dachem wyniósł 0,32
  • automatyczna hydraulika sterowana elektrycznie składa miękki dach
  • adaptacyjny system tłumienia ADS (opcjonalnie)
  • wysoka sztywność skrętna dzięki rozbudowanej konstrukcji nadwozia
  • pierwszy dwunastocylindrowy silnik w SL (1992)
  • SL 60 AMG ( 280 kW /381 KM) był pierwszym modelem AMG w tradycji SL (1993)
  • elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP® (1995)
  • nowo opracowany pięciobiegowy automat w modelach SL 500 i SL 600 (1995)
  • wspomaganie hamowania BAS (1996)
  • tempomat do 30 km/h (1996)
  • topowy silnik SL 73 AMG 7,3 litra ( 386 kW /525 KM, 1999) 
Zurück zur Artikelliste

Letztens gesehen: