Niezrównana S Klasa

Od lat 50. czyli W 187, tak zwanego „Pontona”, poprzez kultowe i piękne W 111, niesamowicie jeżdżące 116 i nowinki inżynierskie w 126, aż po uwielbiane 140. S klasa zawsze wzbudzała zainteresowanie i pożądanie. Od 1998 roku, czyli serii modeli 220, wygląd zewnętrzny S Klasy stał się bardziej niedopowiedziany. A wśród kluczowych celów rozwojowych znalazła się dalsza redukcja masy i dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu.

 

Nowinki w Mercedes-Benz W 220

 

Pomimo rezygnacji z ciężkich podwójnych szyb jakie zapewniały izolację dźwiękową w W 140, nowa generacja modeli oferowała jeszcze większy komfort. Wszystko dzięki elementom, takim jak nowe, elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, system sterowania i wyświetlania COMAND oraz innowacyjny Active Distance Assist DISTRONIC. Zawieszenie Active Body Control (ABC) dostępne od 1999 roku zmniejszyło tendencje do przechylania się nadwozia i pozwoliło na niespotykany dotąd poziom wyrafinowania w prowadzeniu. Projekt wnętrza, który po raz pierwszy został ściśle skoordynowany z wyglądem zewnętrznym, zapewniał wysokiej klasy atmosferę w Klasie S.

 

 

Moc w nowych modelach S Klasy

 

Klienci o sportowych ambicjach zostali obsłużeni przez S 55 AMG: po raz pierwszy model AMG oficjalnie pojawił się na liście cenowej Klasy S. A jesienią 2002 roku standardowy topowy model bez znaczka AMG, S 600, skorzystał ze zwiększenia mocy i po raz pierwszy osiągnął magiczny próg mocy 500 KM.

 

Bezpieczeństwo i dalszy rozwój

 

W tym samym czasie kolejna pionierska innowacja świętowała swój debiut w serii modeli 220: system ochrony pasażerów PRE-SAFE® . Dzięki temu systemowi pojazd autonomicznie inicjuje środki mające na celu jak najlepszą ochronę pasażerów w przypadku zagrożenia kolizją. W ramach liftingu modelu Mercedes-Benz po raz pierwszy zaoferował również Klasę S z inteligentnym napędem na wszystkie koła 4MATIC.

 

 

Pionierskie innowacje W 221

 

Kolejna generacja S klasy, czyli model 221 zaprezentowany w 2005 roku łączył wyrazisty wygląd zewnętrzny z luksusowym wnętrzem. Kontroler ulepszonego systemu COMAND umożliwiał szybką i intuicyjną obsługę coraz bardziej złożonych funkcji i menu. Pionierskie innowacje techniczne obejmowały Active Night View Assist i ulepszony Active Distance Assist DISTRONIC PLUS z Brake Assist Plus, które w 2006 roku zostały rozszerzone o PRE-SAFE ® Brake z autonomicznym częściowym hamowaniem.

Kolejne systemy wspomagające, takie jak Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist i Speed ​​Limit Assist, dodatkowo łagodziły stres kierowcy, przybliżając Mercedesa-Benz Klasy S o kolejny krok do wizji bezpiecznej, bezwypadkowej jazdy. Ta generacja Klasy S wyznaczyła również nowe standardy bezpieczeństwa sprawności kierowcy.

 

Ulepszenia W 221

 

Ulepszona generacja serii 221 pojawiła się w 2009 roku. S 400 HYBRID był pierwszym samochodem w klasie luksusowej z napędem hybrydowym i pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z akumulatorem litowo-jonowym. Arcydzieła wydajności wprowadzono w 2010 roku w postaci S 350 BlueTEC jako wariantu diesla oraz S 350 i S 500 BlueEFFICIENCY z ekonomicznymi, ale mocnymi silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem.

Na początku 2011 roku Mercedes-Benz po raz pierwszy wprowadził wysoce wydajny czterocylindrowy silnik do Klasy S w modelu S 250 CDI. Jego jednostka napędowa diesla umożliwiała zużycie paliwa na poziomie samochodu kompaktowego, przy proporcjonalnych osiągach i komforcie jazdy.

Ta generacja Klasy S odniosła również duży sukces: w sumie do maja 2013 roku z linii produkcyjnych w Sindelfingen zjechało prawie 550 000 limuzyn serii 221.

 

 

Oferta Legends

 

Lubicie łączyć luksus z szybkością? Mercedes-Benz W 220 S55 AMG to coś dla Was. Egzemplarz prezentowany przez Legends to samochód w klasycznej konfiguracji srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.

 

Wnętrze Mercedes-Benz S55 AMG zachowuje idealną równowagę pomiędzy elegancją a sportowym charakterem. Cisza i luksus kuszą. Jazda S55 AMG W 220 to okazja, której żaden prawdziwy entuzjasta motoryzacji nie chciałby przegapić.

 

Jeżeli chcecie jeszcze więcej polecamy Mercedes-Benz W 221. Nowe wzorce zaczerpnięto tutaj od większego i bardziej luksusowego Maybacha. We wnętrzu W221 znajdziemy wiele nowoczesności, jednak i szlachetny, klasyczny akcent w postaci analogowego zegarka na konsoli środkowej. Pod maską S 500 pracuje wspaniałe V8 o mocy ponad 300 KM.

 

Powrót do listy artykułów

Polecane wpisy: