Renowacja W111 | Etap 1
Jesienią 1961 roku Mercedes-Benz po raz kolejny wyprzedził swoje czasy. Tym razem tylko o kilka miesięcy, ale z obietnicą: nadejdzie kolejna wiosna. Zwiastunem tej motoryzacyjnej wiosny był luksusowy W111 cabriolet.
Samochód o elegancko wystylizowanym nadwoziu posiadał wyjątkowo przestronne wnętrze. To dlatego, że zarówno coupé, jak i w wersja cabrio, oparte były na płycie podłogowej sedana. Coupé i sedan mają wiele wspólnego pod względem mechanicznym i stylistycznym, ale żaden z elementów nadwozia czterodrzwiowego nie mógłby zostać zastosowany w coupé i kabriolecie.
Produkcja cabrio z serii W111 zakończyła się w lipcu 1971 roku. Do dziś samochody te zachowały swoją szlachetność, a subtelna elegancja leżąca u podstaw projektu doskonale trafiła w serca odbiorców. Obecnie oba modele należą do najpiękniejszych samochodów Mercedes-Benz i są uważane za jedne z najbardziej poszukiwanych klasyków. Właśnie z tego względu zdecydowaliśmy się na opisanie procesu renowacji W111 w wersji cabrio, którą w Legends właśnie mamy przyjemność przeprowadzać.
Pierwszy etap prac
Chcemy, żebyś był z nami na bieżąco, dlatego proponujemy - zasubskrybuj nasz kanał.
Przy renowacji klasycznych samochodów z lat 60. XX wieku należy zwrócić uwagę na charakterystykę ich produkcji. Wiele etapów produkcji W111 wykonywano ręcznie w Sindelfingen z dala od produkcji seryjnej. W związku z tym, pomimo dbałości o detale i mimo unifikacji, każdy samochód może posiadać drobne niedoskonałości i subtelne różnice.
Przetłoczenia w karoserii, odpowiednie łączenie elementów, ponowne ich pasowanie już na samochodzie, to procesy wymagające cierpliwości i czasu. W Legends opanowaliśmy je do perfekcji.
Mamy nadzieję, że z chęcią będziecie śledzić cały proces renowacji pięknego W111 w wersji carbrio. W następnym odcinku pokażemy efekt prac blacharsko-lakierniczych!