Mercedes-Benz R 230 wyróżniki

R230 to model linii SL, który po raz pierwszy w historii Mercedes-Benz zapewniał dwa w jednym. Transformacja z wersji coupe na cabrio następowała w ciągu zaledwie 16 sekund. Wszystko po to, aby klienci mogli cieszyć się wiatrem we włosach w słoneczne dni oraz nieprzerwanym użytkowaniem w deszczową aurę.

 

Bezpieczeństwo Mercedes SL

 

Mercedes-Benz SL jest pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego w kategorii samochodów sportowych o otwartym nadwoziu. Dzięki całkowicie nowej koncepcji, seria modeli R 230 wyraźnie przeskoczyła ówczesne standardy bezpieczeństwa. Obejmowały one elektroniczne systemy kontroli pojazdu, takie jak Active Body Control ABC, Brake Assist BAS, system kontroli antypoślizgowej ASR i Electronic Stability Program ESP®, a także aspekty bezpieczeństwa strukturalnego nadwozia.

 

 

Inżynier i twórca Mercedes-Benz SL

 

W trakcie swojej kariery inżynierskiej Frank Knothe pracował nad wieloma seriami modeli Mercedes-Benz. Kierował rozwojem modeli SL i SLK, pracował też nad SLR. Jednak rozwój serii R 230 SL uważa za najbardziej interesujący projekt, za który był odpowiedzialny.

Wymagania rynku, a co za tym idzie Mercedesa stawały się coraz większe. Po pomyślnym rozwiązaniu konfliktu celów wynikającego z dokumentu specyfikacji wymagań, m.in. poprawa warunków przestrzennych i siedzeń oraz zwiększona sztywność karoserii połączona z jednoczesną redukcją masy i poprawą dynamiki prowadzenia samochodu - to coś, co dało Knothe trwałe poczucie satysfakcji. Wymagano również dalszego polepszenia pasywnych i aktywnych systemów bezpieczeństwa. Było to jednak niełatwe, ponieważ trudno było ulepszyć R129, które już wyznaczało nowe standardy bezpieczeństwa biernego.

Dzięki całkowicie nowej koncepcji bezpieczeństwa SL serii R 230 wyraźnie przekroczył standardy, które obowiązywały do tej pory.

 

Design Mercedes-Benz R 230

 

Design serii modelowej R 230 łączył tradycję z przyszłością za pomocą linii nadwozia i wyrazistych detali. Na przykład zaznaczone otwory wentylacyjne w przednich błotnikach nawiązują do typowej cechy legendarnego 300 SL z lat 50. XX wieku. Najbardziej uderzającą cechą faceliftingu w 2008 roku był przeprojektowany przód samochodu, który dostosował SL do aktualnego wówczas designu Mercedesa.

 

Moc i silniki w Mercedes-Benz R 230

 

Modernizacja w 2006 roku przyniosła między innymi nowe silniki z technologią czterozaworową oraz zmniejszone zużycie paliwa w połączeniu z wyższymi osiągami. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia 7G-TRONIC stała się standardowym wyposażeniem, z wyjątkiem modeli AMG. Topowymi modelami były SL 63 AMG z nowym 6,2-litrowym wolnossącym silnikiem AMG o mocy 525 KM oraz ekskluzywny SL 65 AMG Black Series (670 KM) ze stałym dachem. To one właśnie dopełniają gamę modeli SL w 2008 roku.

 

Mercedes-Benz R 230 w liczbach

 

W latach 2001-2012 w fabryce Mercedes-Benz w Bremie wyprodukowano łącznie 169 433 egzemplarze SL R230. Największy sukces odniósł SL 500 z 99 556 pojazdami produkcyjnymi. Duży udział w całości stanowiły również trzy modele AMG, których łączna liczba wyniosła 29 570 egzemplarzy.

 

 

Dlaczego warto wybrać R 230?

 

R 230 posiada świetne właściwości jezdne, jest komfortowy, stosunkowo nowoczesny, bardzo łatwo i intuicyjnie się go obsługuje. Zaletą R 230 jest również stylowa linia nadwozia, zarówno z zamkniętym, jak i rozłożonym dachem. Pomimo prawie 25 lat na rynku design tego modelu wciąż wydaje się świeży. Dzięki nowoczesnemu dachowi Vario, R 230 świetnie nadaje się do całorocznego użytkowania.

 

Jeżeli macie ochotę spróbować młodego klasyka na co dzień, w ofercie Legends znajdziecie zarówno wspaniale zachowane, 306-konne egzemplarze SL 500, jak i najmocniejsze wersje SL 55 AMG legitymujące się mocą 500 KM.

 

Powrót do listy artykułów

Polecane wpisy: