Rozbudowywanie kolekcji aut

Jeżeli przegapiłeś pierwszą część to zapraszamy najpierw tutaj.

W momencie, w którym przestają już wystarczać użytkownikowi bardziej popularne rozwiązania z gamy Mercedes-Benz, zaczyna się poszukiwanie “czegoś innego”.

 

Mercedes-Benz "Pagoda" W113

 

Pagoda jest bardzo często wybieranym samochodem dzięki otwartemu nadwoziu oraz swoim właściwościom jezdnym. Jest oczkiem w głowie wielu kolekcjonerów, nie tylko przez samą przyjemność w użytkowaniu, ale także utrzymywanie wartości. Niestety, nie często da się kupić samochód, który utrzymany jest w oryginalnym stanie zachowania, ale można przebierać w ofertach egzemplarzy po renowacji, o czym pisaliśmy na naszym blogu w tym wpisie.

 

 

Mercedes-Benz 190SL 

 

190 SL, czyli młodszy brat legendarnego Gullwinga, również jest przyjemnym samochodem do jazdy, jednak trzeba przyzwyczaić się do jego cech. To samochód stworzony w latach 50. ubiegłego wieku, świetnie jeżdżący ale jak na ówczesne możliwości. Egzemplarze zachowane w oryginale raczej nadają się tylko do renowacji, za to wiele firm wyspecjalizowało się w tym modelu i potrafi przywrócić go do życia bez problemu. O naszej renowacji tego niezwykłego modelu przeczytasz na naszym blogu.

 

 

Wytrawni znawcy tematu

 

Kiedy kolekcja samochodów osiąga pełne zaspokojenie potrzeb właściciela, w garażu jest już wszystko czego chciał spróbować, pojawia się chęć znalezienia czegoś co wyróżni nas wszędzie. Nie ważne jest wtedy czy to zlot fanów Mercedes-Benz w Polsce, czy gdzieś w Europie. Kiedy pojawia się na nim dany samochód i to jeszcze “na kołach” a nie na lawecie, wiadomo, że mamy do czynienia z kimś. Jeszcze 5 lat temu na pierwszym miejscu postawilibyśmy 300 SL czyli Gullwinga, niestety stał się on ofiarą swojego własnego sukcesu. Coraz częściej można zobaczyć go na największych imprezach motoryzacyjnych na całym świecie. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat jego historii zapraszamy do artykułu na naszym blogu. Jeżeli bardzo chcecie mieć w garażu ten kultowy model, a lubicie jeździć swoimi samochodami, serdecznie polecamy skupić się na 300 SL w wersji kabrio.

 

Mercedes-Benz 600 (W100)

 

Wyznacznikiem statusu posiadacza od samego powstania modelu, jest i był „Großer”. Niesamowita limuzyna wożąca za czasów młodości dygnitarzy oraz sławy, to samochód napędzany silnikiem V8 z wtryskiem paliwa. Wersja 600 W100 z długim rozstawem osi Pullman lub Pullman-Landaulet. W ciągu 17 lat jego produkcji zbudowano zaledwie 2667 egzemplarzy.

 

 

Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W109)

 

Szybka i ciekawa wersja samochodu kochanego przez wielu miłośników Mercedes-Benz. W109 300 SEL 6.3 to według magazynu Road & Track „najlepszy sedan na świecie”. W109 jako model flagowy, wyznaczył wówczas nowe standardy. Uważany jest za przodka wszystkich wyczynowych sedanów Mercedes-Benz.

 

 

Mercedes Benz 220 SE Cabrio ( W111)

 

Stylowe cabrio, które przywołuje ducha minionej epoki. Wyprodukowano ich zaledwie 2700 egzemplarzy. Ten samochód to 220 SE Cabriolet W111 napędzany sześciocylindrową jednostką M127 o pojemności 2,2 l.

 

 

Przedwojenne samochody Mercedes-Benz

 

Dla koneserów zaprawionych w boju polecamy samochody przedwojenne, niezwykle rzadkie i wymagające jeśli chodzi o prowadzenie. Istotną rzeczą będzie przy nich także jakość procesu renowacji, czy stan zachowania oraz zgodność z oryginałem poszczególnych części samochodu.

 

Powrót do listy artykułów

Polecane wpisy: