R231 - nowy rozdział historii modelu

padek masy zapewniła nie tylko aluminiowa karoseria. Pokrywa bagażnika jest konstrukcją kompozytową, stworzoną ze stali i tworzywa sztucznego. Na dach składa się magnezowa rama z panelami z tworzywa sztucznego, które zamyka i otwiera system elektrohydrauliczny. Dach, standardowo pomalowany w kolor pojazdu, był dostępny na życzenie z przezroczystą częścią środkową i roletą lub jako szklany dach z regulowanym przyciemnieniem i przezroczystością: MAGIC SKY CONTROL®.

 

21c0331_185.jpg

 

Pasywne funkcje bezpieczeństwa R 231 obejmowały pałąki chroniące przed dachowaniem za fotelami kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne i boczne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki chroniące głowę zamontowane w drzwiach. Kolejnymi ciekawymi rozwiązaniami były adaptacyjne system spryskiwaczy szyb MAGIC VISION CONTROL, a także aktywna maska ​​chroniąca pieszych w przypadku kolizji. 

 

Dynamiczne funkcje bezpieczeństwa obejmowały ESP®, PRE-SAFE®, ADAPTIVE BRAKE i ATTENTION ASSIST, lecz na życzenie dostępnych było wiele innych systemów aktywnego bezpieczeństwa i komfortu.

 

21c0331_191.jpg

 

Po sportowych samochodach SL 350 (silnik V6 o mocy 225 kW /306 KM) i SL 500 (silnik V8 o mocy 320 kW /435 KM), które były pierwszymi wprowadzonymi modelami, od marca 2012 roku pojawiły się warianty o wysokich osiągach SL 63 AMG o mocy 537 KM i SL 65 AMG wyposażony w silnik V12 o mocy 630 KM. Zastosowano w nich wyłącznie automatyczne skrzynie biegów z siedmioma lub dziewięcioma biegami (9G-TRONIC od kwietnia 2016 r.).

W trakcie produkcji, zaktualizowano oznaczenia silnika i modelu, a także elementy wnętrza sportowo-luksusowego R 231. 


21c0331_189_1.jpg

 

Mercedes-Benz SL z serii R 231 (2012-2020):

 

  • nadwozie i inne elementy wykonane prawie w całości z aluminium: oferując większą przestrzeń wewnętrzną, samochód był nawet o 140 kg lżejszy niż poprzednia seria
  • pokrywa bagażnika to konstrukcja kompozytowa ze stali i tworzywa sztucznego
  • lepsza ochrona przed uderzeniami bocznymi dzięki solidnym zewnętrznym podłużnicom
  • konstrukcja nadwozia o 110 kg lżejsza od poprzednika, przy jednoczesnej o 20 procent większej sztywności skrętnej
  • silniki do 29% bardziej ekonomiczne
  • dach składany Vario wykonany z dwupowłokowych elementów dachowych z ramą magnezową wyłożone tworzywem sztucznym
  • R231 dostępny z opcjonalnym szklanym dachem i MAGIC SKY CONTROL – z możliwością regulacji przyciemnienia i przezroczystości
  • współczynnik oporu powietrza zmniejszony do 0,27 (mierzony z zamkniętym dachem)
  • bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy przed czujnikiem w zderzaku
  • elektromechaniczny bezpośredni układ kierowniczy z zależnym od prędkości wspomaganiem i przełożeniem, które regulowane jest w zależności od kąta skrętu kierownicy
  • MAGIC VISION CONTROL: Adaptacyjny system spryskiwaczy przedniej szyby z funkcją bezpośredniego mycia przez pióra wycieraczek
  • ulepszony system nagłośnienia
  • SL 65 AMG: (silnik V12 o mocy 463 kW (630 KM) i 1000 Nm
Back to the list of articles

Recommended entries: