Mistrzowie utrzymywania wartości... a także ciągłego jej wzrostu

Mercedes-Benz 300 SL Coupé, 190 SL Roadster i następca Gullwing Coupé z 1957 roku, 300 SL Roadster (W 198), należą do najcenniejszych historycznych pojazdów na świecie. Potwierdza to obecność wszystkich trzech na szczycie rankingu Mercedes-Benz Classic Index (MBCI) publikowanego przez Historic Automobile Group International (HAGI). Oryginalność i autentyczność są tutaj szczególnie ważne.

 

Co sprawia, że te modele są tak doskonałą inwestycją?

 

Przede wszystkim – są rzadką zdobyczą. Ich liczebność jest ograniczona. Inne czynniki decydujące o drogocenności aut obejmują bezwzględną wartość samochodów, ich poziom dopracowania technicznego i ich historyczne znaczenie, w tym historię osiągnięć sportowych. Według HAGI średni wzrost wartości 190 SL wynosi około 10 procent rocznie od 1980 roku; jednak w ostatnich 10 latach był jeszcze wyższy i wynosił ponad 11 proc. W przypadku 300 SL Coupé średnia od 1980 roku wynosi 11 procent, ale przez ostatnie 10 lat jest to prawie 18 procent, co odpowiada czterokrotnemu wzrostowi wartości od 2004 roku. W przypadku 300 SL Roadster wzrost wartości od 1980 roku to prawie 13 procent. W przypadku 29 Gullwingów zbudowanych z aluminiowym nadwoziem, samochodów, które są niezwykle rzadko spotykane na rynku, można wykazać średni wzrost wartości o ponad 16 procent. Osiągi pojazdu są oparte na utrzymaniu go w doskonałym stanie lub doskonałej renowacji, co wiąże się ze znacznymi kosztami.

Back to the list of articles

Recommended entries: