Od zera

W nasze ręce trafia coraz więcej egzemplarzy serii R107 w bardzo różnym stanie. Nic zresztą dziwnego - model pomimo ukończonych 50. lat, o czym pisaliśmy tutaj, jest dalej pożądany. Nie tylko ze względu na potencjalną lokatę kapitału, ale także ze swój wygląd, użytkowość i niezawodność. Zadbany model posłuży właścicielowi wiele lat! Każdy z nich wymaga innego podejścia, ponieważ każdy egzemplarz boryka się z innymi bolączkami. W Legends jesteśmy w stanie sprostać każdemu wyzwaniu jakie niesie ze sobą samochód pozostawiony u nas do częściowej, czy kompleksowej renowacji.

 

Pierwsze kroki

 

Przedstawiamy przykładową renowację samochodu, którą w całości przeprowadziliśmy w centrum renowacji Legends. Mamy nadzieję, że zachęci Was do skorzystania z usług naszego serwisu. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

 

Prezentowany przez nas model to 500 SL, czyli najbardziej poszukiwana wersja silnikowa modelu R107. Auto zostało zakupione przez dział handlowy Legends w 2019 roku, a w tej chwili samochód zdobi garaż kolekcjonera z Niemiec. Zdobi to odpowiednie słowo, jest bowiem szlachetnie złoty. Finalnie, po wykonaniu szeregu prac w warsztacie Legends prezentował się tak:

 

 

Demontaż

 

Kiedy R107 trafiło do naszego serwisu zostało dokładnie ocenione pod względem kompletności. Brakujące lub zniszczone elementy zostały zamówione, a te nadające się do renowacji zostały przekazane odpowiednim specjalistom.

Po zapoznaniu się ze wszystkimi słabymi punktami tego egzemplarza, przystąpiliśmy do rozebrania samochodu, tak aby zostawić "gołą" karoserię i przekazać ją do blacharni.

 

Blacharnio-lakiernia

 

 

20190625_081335_2-1.jpg

 

Po oczyszczeniu nadwozia z lakieru oraz warstw podkładowych, karoseria została wypiaskowana, co pozwoliło odkryć wszystkie mankamenty elementów blacharskich. Posługując się technologiami zgodnymi ze sztuką produkcji Mercedesów, część elementów metalowych została zastąpiona nowymi prefabrykatami, które tak jak w fabryce zostały zgrzane z resztą karoserii. Elementy wymagające drobnych poprawek blacharskich zostały przekazane do spawania.

 

 

20190708_144819.jpg

 

Po zakończeniu etapu prac blacharskich samochód trafił do strefy lakierniczej, gdzie został przygotowany do rozpoczęcia prac. Przygotowanie do lakierowania to bardzo złożony, wieloetapowy proces, którego zwieńczeniem jest nałożenie lakieru bazowego oraz klaru. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej na temat renowacji klasycznych samochodów.

 

dsc_0549.jpg

 

dsc_0556.jpg

 

Po dobraniu koloru lakieru i przygotowaniu karoserii, samochód trafił do kabiny bezpyłowej gdzie w całości został polakierowany.

 

dsc_0568-edit-edit.jpg

 

Naprawy mechaniczne

 

W trakcie prac blacharskich i lakierniczych podzespoły mechanicznie Mercedesa 500 SL R107 trafiły w ręce naszych mechaników. Silnik przeszedł gruntowny remont i został poskładany od nowa. Wszystkie elementy mechaniczne zostały wymienione na nowe bądź poddawane były fachowej regeneracji. Mając na uwadzę większą wartość pojazdów zgodnych z konfiguracją fabryczną, blok silnika i pozostałe elementy mające unikalne numery poddawane są naprawie, a nie wymianie na nowe. 

 

dsc_0536.jpg

 

Licznik tego samochodu został wyzerowany, ponieważ każdy jego element przeszedł przez ręce naszych specjalistów. Jednak renowacja to nie tylko przywrócenie do stanu fabrycznego. Nowe technologie i współczesne rozwiązania doskonale uwydatniają piękno klasycznych aut. Warto zwrócić uwagę na fakt, że obecne standardy renowacji w pewnych aspektach poprawiają produkcję fabryczną.

 

r107-72.jpg

 

Wiele osób w trakcie renowacji zastanawia się czy przeprowadzić ją zgodnie z konfiguracją fabryczną czy przygotować auto zgodnie nie tylko ze swoimi ulubionymi schematami kolorystycznymi, ale również preferencjami dotyczącymi wyposażenia samochodu, takimi jak skrzynia biegów, zawieszenie czy system audio. 

 

r107-69.jpg

 

Ten konkretny egzemplarz poza dostosowaniem układu klimatyzacji do nowszego czynnika, wymianą wypełnień foteli na bardziej komfortowe, rozbudowanym systemem audio o dodatkowe głośniki oraz wejście AUX, pozostał w konfiguracji fabrycznej. Champagne - Metallic Paint (473) oraz skóra Brazil (253) to bardzo ładna, aczkolwiek nieoczywista konfiguracja. Sprawdź naszą ofertę i skompletuj swojego własnego klasyka!

 

r107-68.jpg

 

Skóra poza kolorem wyróżnia się również specyficzną perforacją w kształcie małych gwiazdek. Oczywiście rodzaj meteriału użytego do pokrycia foteli, podłokietnika i boczków drzwi jest zgodny z oryginalną konfiguracją. Dodatkowym udogodnieniem jest 2 rząd siedzeń który również stanowi oryginalne rozwiązanie. Deska rozdzielcza i dach auta również zyskały nowe poszycie. Wszystkie elementy drewniane wnętrza, zostały ponownie fornirowane. Piękny kolor drewna orzecha, jest tutaj podbity niesamowitym i niezmiernie rzadkim wzorem czeczota. Kolejnym czasochłonnym ale bardzo zdobiącym samochód elementem są detale chromowane. W R107 jest ich bardzo dużo i świetnie podkreślają one linie auta, a co za tym idzie ich odpowiednie dopasowanie do karoserii jest bardzo istotne. 

 

r107-56.jpg

 

Przygotowanie karoserii do procesu lakierowania oraz samo lakierowanie pojazdu pochłonęło setki godzin. Efektem tej pracy jest samochód, który wygląda równie pięknie jak wtedy, kiedy zjeżdżał z taśmy produkcyjnej. Nie ma różnicy, czy patrzymy na niego od góry, czy od dołu z podnośnika - wszędzie dopracowany został z taką samą perfekcją. 

 

r107-2-41.jpg

 

Przy zachowaniu pełnej funkcjonalności oraz szczelności karoserii, dodaliśmy piękny czysty wygląd elementów konstrukcyjnych i komory silnika poprzez ukryte uszczelnienia. Po setkach godzin spędzonych na halach montażowych przychodzi czas na serię testów i prób drogowych. Każdy z podzespołów musi je przejść bez zarzutów, silnik musi zostać dotarty, a wszystkie elementy muszą się spasować. Jest to niewątpliwie, zaraz po oddaniu w ręce właściciela, najprzyjemniejsza część procesu renowacji.

 

r107-2-7.jpg

Powrót do listy artykułów

Polecane wpisy: